بازگشت

دوره آموزشی مجازی پویانمایی گروه فردوس در پنج فصل است، هر فصل برای افرادی که امکان شرکت در برنامه آموزش های هفتگی را دارند، سه ماه است و درمورد افرادی که زمان کمتری را در اختیار دارند و در برنامه آموزش ماهانه شرکت می کنند زمان هر فصل به شش ماه افزایش می یابد. لطفا برای درک بیشتر بخش ارزیابی زمانی و برنامه ریزی را بخوانید.

افرادی که در سابقه تحصیلی خود برخی دروس مطالعاتی و فنی را گذرانده اند می توانند در زمان ارزیابی با گروه فردوس درمیان گذاشته و با موفقیت در یک آزمون کوتاه ، مازاد بر ارزیابی ابتدایی، زمان دوره آموزشی را برای خود کوتاه تر کنند. هدف گروه فردوس اتلاف وقت خود و هنرجویان گرامی نیست بلکه تلاش بر این است تا هنرجو به سطحی از دانش مفید و کارآمد دست یابد. در نتیجه دسته ای از افراد که مهارت و دانش بیشتری دارند نتنها تلاش برای تکمیل آموخته های خود می کنند و نیاز به بازخوانی آنچه فراگرفته اند ندارند بلکه برای همکاری و مشارکت در طرح های گروه فردوس دعوت می شوند.

فلسفه:

برخلاف دیگر مجموعه های آموزشی هنر، گروه فردوس، آموزش فلسفه هنر را در سرفصل های درسی خود قرار نداده است و هنرجو بر حسب سلیقه می تواند از راه دیگری به فراگیری آن بپردازد.

تاریخ:

مطالعه دوراندیشانه تاریخ از پیش نیازهای فراگیری عملی و تجربی در هر رشته است و رشته های هنر بیش از دیگران نیازمند این بخش هستند. فراگیری تاریخ هنر ، چیزی فراتر از کسب تجربه کار عملی از پیشینیان است و آن توانایی درک مقابله با اشتباهات فردی هنرمند ، پرورش خلاقیت و عبرت گیری از اشتباهات جهانی هنر است. همان چیزی که کمک می کند تا هنرمند عاقلانه و با دوراندیشی به خلق یک اثر بپردازد. از همین رو گروه فردوس هنرجو را، سخت از دلبستگی و شیدایی نسبت به مکاتب هنری و فلسفی برحذر می دارد تا در ورطه اشتباهات انسانی مکاتب، اختلاف نظرها و گمراهی های ایشان گرفتار نشود و توانایی های فردی و خلاقیت های درونی و نیروی فرهنگی و ملی ایشان زیر عنوان غیر نابود نشود.

هدف گروه فردوس از فراهم کردن این آموزشها ، گسترش امکان فراگیری فن پویانمایی در تمام کشور، همچنین تربیت هنرمندی متعهد به فرهنگ ایران اسلامی و پایبند به آرمان های انقلاب اسلامی ایران است. تا در نتیجه این آموزش ها، گروه های تولید پویانمایی، بتوانند قدرت اقتصادی کشور را بالاتر ببرند و پایه های فرهنگ ایرانی و اسلامی کشور را پایداری و قدرت بیشتری بخشند و زباله های ضد فرهنگی موجود را از بین ببرند.

فیزیک:

یکی از نیازهای پویانمایی ، یادگیری قوانین فیزیک است. البته نیازی به فراگیری فرمول ها و قاعده های پیچیده نیست. تنها درک برخی قوانین حرکت، دینامیک ، مکانیک و نور برای فهم حرکت و سکون مورد نظر است و نه بیشتر. این بخش پیش زمینه و همراه یادگیری پویانمایی است و دانش عمیقی را برای فرد ایجاد می کند تا در زمان پویانمایی یک طرح بی جان، قدرت و استیلای بیشتری داشته باشد.

نرم افزار:

نرم افزارهای زیادی در زمینه ساخت سه بعدی اجسام و پویانمایی وجود داردند که نرم افزار بلندر/Blender از پیشرفته ترین و کامل ترین آنها است. به این دلیل تمرکز گروه فردس برای کار سه بعدی بر روی این نرم افزار است.

نرم افزار های دوبعدی کاربردی در این رشته، که در فصلهای مختلف آموزش داده می شوند عبارتند ازClip Studio Paint، TvPaint، Moho

آموزش طراحی دستی و پیش نیازهای آن:

از نخستین توانمندی های فردی در ساخت یک محصول پویانمایی خوب، چیره دستی در هنر تجسم اَشکال و نقوش انسانی، حیوانی و فضاسازی بر روی کاغذ است. در نتیجه آموزش های تجسمی ، پیش نیاز و بخش مهم آموزش های فنی است.

کار گروهی و تولید:

بنیان پویانمایی بر توانایی فردی و همکاری گروهی است و ازجمله توانمندی های گروهی، ازخودگذشتگی و همراهی قدم به قدم افراد یک گروه با هم است که ان شاءالله در تکالیفی که در دوره ای چهارم و پنجم برعهده هنرجویان گذاشته می شود این ویژگی تا اندازه خوبی به دست خواهد آمد.

جدول دوره ها و سرفصل ها آموزشی

بالای صفحه

بازگشت به صفحه قبل

افرادی که در سابقه تحصیلی خود برخی دروس مطالعاتی و فنی را گذرانده اند می توانند در زمان ارزیابی با گروه فردوس درمیان گذاشته و با موفقیت در یک آزمون کوتاه ، مازاد بر ارزیابی ابتدایی، زمان دوره آموزشی را برای خود کوتاه تر کنند. هدف گروه فردوس اتلاف وقت خود و هنرجویان گرامی نیست بلکه تلاش بر این است تا هنرجو به سطحی از دانش مفید و کارآمد دست یابد. در نتیجه دسته ای از افراد که مهارت و دانش بیشتری دارند نتنها تلاش برای تکمیل آموخته های خود می کنند و نیاز به بازخوانی آنچه فراگرفته اند ندارند بلکه برای همکاری و مشارکت در طرح های گروه فردوس دعوت می شوند.